Minggu, 22 Desember 2013

Aksi Driff Lelaki Arab Saudi Dipenggal Kepala

Aksi maut yang terekam di video (Foto: Dailu News)
Aksi maut yang terekam di video (Foto: Dailu News)
RIYADH - Seorang lelaki Arab Saudi dipenggal ketika aksi driffnya dengan kereta menyebabkan dua warga maut . Lelaki yang melakukan manuver ala formula 1 itu menghantam warga yang berada tidak jauh dari kereta yang dipandunya.

Lelaki yang hanya dikenali dengan sebuah "Muttanish" atau "dia yang mengabaikan keselamatan", berpartisipasi dalam sebuah aksi balapan liar. Balap kereta yang biasa dikenal "drifting" itu memang sedang mewabak  di Negeri Kaya Minyak itu.

Tetapi ketika dia sedang asyik melakukan manuver nekat, tiba-tiba saja keretanya terbalik dan menimpa sekerumunan warna yang sedang menonton di pinggir jalan. Akibatnya, dua orang warga maut  terhantam kereta yang dipandunya  . Demikian diberitakan Daily News, Jumaat (29/6/2012).

Akibat ulahnya, pihak keselamatan  Arab Saudi langsung mengadili lelaki itu dan menjatuhkan hukuman mati dengan kepala dipenggal. Pihak pengadilan menganggap kematian atas kecelakaan ini sama seperti kes pembunuhan, oleh sebab itu hukuman keras dijatuhkan kepada lelaki  ini.

Mewabaknya "drifting" di Arab Saudi tidak lepas dari kurangnya aktiviti bagi para pemuda di negara itu. Banyak dari pemuda Arab Saudi mencari hiburan sendiri, setelah banyak sekali larangan terhadap warga untuk melakukan kegiatan yang dilakukan bersama antara lelakidan perempuan.(faj)okezone.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar